PREGUNTES FREQÜENTS

Sobre les inscripcions

Si teniu un fill o filla que no ha vingut mai de colònies, però té un germà o germana que sí, podeu fer la Preinscripció A (la dels infants que van participar l’estiu passat). Això és només aplicable si es tracta de les tandes d’Infantons i Pineta.

En el cas de les tandes d’adolescents caldrà esperar a la Preinscripció B.

Sí, el preu de cada tanda inclou el transport d’anada i tornada des de Barcelona.

En el cas d’Infantons no s’inclou el transport, ja que les famílies porten i venen a recollir els infants a la casa de colònies.

Sí, les Colònies Jordi Turull son obertes a infants i joves de qualsevol escola. De fet, actualment el 50% de participants van a alguna Escola Pia i l’altre 50% ve de fora.

Sí, des de Colònies Jordi Turull treballem perquè tots els infants i joves puguin gaudir d’uns dies de convivència, lleure, joc i amistat.

Per aquest motiu, oferim programes de beques externs i interns per a becar infants i joves en risc d’exclusió social o famílies amb dificultats econòmiques.

Trobareu tota la informació a l’apartat de beques.

En el cas de ser família nombrosa, només s’aplica descompte en el cas que els tres fills/es siguin participants de les colònies d’estiu. En aquest supòsit, el descompte és del 5% sobre el preu de cadascuna de les tres inscripcions.

Si esteu en llista d’espera és perquè heu rebut un correu electrònic informant-vos que no heu tingut plaça. En aquest cas, les opcions que us oferim són:

  • En cas que hi hagi plaça a la tanda de l’altra quinzena, us hi podeu inscriure. Sovint, les tandes de la primera quinzena acostumen a estar més sol·licitades. Si us interessa aquesta opció fer-nos un correu electrònic per tal que us enviem l’enllaç corresponent.
  • En cas de voler esperar, podeu seguir la llista d’espera, la qual s’anirà actualitzant cada cop que hi hagi moviments, ja siguin baixes o desplaçaments a altres tandes més buides. Normalment fins a meitats de juny acostumen a haver-hi moviments.

A partir d’aquest moment podràs accedir a realitzar la inscripció en ferm, a través de l’enllaç personalitzat que se us enviarà en el mateix correu de confirmació de plaça.

En cas de no voler la plaça assignada caldrà enviar un correu electrònic informant que voleu renunciar a la plaça per tal d’alliberar-la i poder-la oferir a les persones de la llista d’espera.

Si tens més dubtes sobre el procés de preinscripció, sorteig, inscripció o entrega de documentació, consulta a l’apartat d’Inscripcions.

Tal i com s’indica al mateix formulari d’inscripció, necessitem el número de Seguretat Social, no el del CatSalut. Aquest número és un que tota persona donada d’alta a la Seguretat Social ha de tenir i comença per 08 i té un total de 12 xifres. Si no coneixes el teu número de Seguretat Social, només cal que consultis a qualsevol nòmina o al portal web de la Seguretat Social. En el cas dels infants cal posar el número de la SS del pare o la mare.

El motiu pel qual el demanem és principalment per les tandes que realitzem fora de Catalunya (com ara Pineta). Sovint ens trobem que els centres de salut d’altres comunitats autònomes prefereixen aquest número al del CatSalut, únicament vàlid a Catalunya.

Un cop tingueu confirmada la plaça a les colònies us enviarem un correu electrònic amb l’enllaç específic perquè pugueu formalitzar la inscripció. Amb aquest enllaç accedireu a un formulari en què se us demanaran les dades específiques i també haureu de realitzar una part o el total del pagament de les colònies.

Per assegurar-vos que ho heu fet correctament haureu d’anar al vostre correu electrònic (el que hagueu posat al formulari d’inscripció) i mirar si heu rebut el correu de confirmació amb els documents adjunts. Aquest mail té com a remitent el nom de “Gesplai”.

El projecte educatiu de Colònies Jordi Turull es basa en l’acompanyament dels infants i joves durant tot el seu creixement. Per aquest motiu, en el moment de les inscripcions es dona prioritat a les famílies de l’estiu anterior.

En el cas d’aquelles que l’estiu passat no van venir, però sí els anys anteriors, ens podeu escriure per tal d’avaluar el vostre cas. El correu de contacte és el següent colonies@lleurejorditurull.cat.

El participant tindrà dret a la devolució de l’import satisfet segons aquestes indicacions:

  • La baixa tramitada abans del 30 de maig es retornarà el 100% de l’import.
  • La baixa tramitada de l’1 al 15 de juny (en les tandes de la primera quinzena) i de l’1 al 30 de juny (en el cas de les tandes de la segona quinzena) es retornarà el 80% de l’import.
  • La baixa tramitada a partir del 16 de juny (tandes de la primera quinzena) o l’1 de juliol (tandes de la segona quinzena) i fins al dia abans de l’inici de l’activitat es retornarà un 40% de l’import.
  • En el cas que l’infant hagi de retornar de l’activitat per qüestions mèdiques o vinculades a la normativa de covid (del moment en qüestió) es retornarà la part proporcional corresponent als dies no gaudits, fins a un màxim del 60% de l’import total.
  • La baixa tramitada a partir del dia d’inici de la colònia no es retornarà l’import de la inscripció. Només en casos en què s’aporti algun tipus de justificant que impossibiliti la realització de l’activitat.
  • En cas que sigui Colònies Jordi Turull qui anul·li l’activitat abans de ser iniciada es retornarà el 100% de l’import satisfet.
  • En tots els casos, Colònies Jordi Turull disposarà de 3 mesos, a partir de la data de l’anul·lació, per realitzar el retorn dels diners corresponents.

En cas d’abandonament d’un participant durant el desenvolupament de l’activitat, les despeses derivades de l’abandonament aniran a càrrec del participant.

En cas d’haver participat a les colònies l’estiu passat i no haver fet la preinscripció durant el període A, podeu fer la preinscripció a través del formulari que trobareu a l’apartat de Preinscripció B. I a la pregunta de “com ens heu conegut”, marqueu l’opció de Modalitat AB.

Sobre les reunions de famílies

Sí, durant el període de Preinscripció A (pels participants de l’any anterior) oferim dues xerrades informatives virtuals per aquelles famílies que volen conèixer el projecte. Podeu consultar dia i hora aquí.

A part, si voleu rebre alguna informació més concreta podeu contactar amb nosaltres i us atendrem personalment.

El Timbaler 0 és el document que l’equip de monitors/es de cada tanda prepara amb les principals informacions de les colònies.

S’hi detalla tot el què han de portar, els horaris de sortides i arribades, contacte,…

Sí, un mes abans de les colònies es fa una reunió amb les famílies inscrites a cada tanda. 

La reunió és en format virtual, un vespre entre setmana, i la porten a terme els monitors/es de cada tanda, principalment a través dels seus caps de tanda.

Trobareu les dates i hores a l’apartat de reunions de famílies.

Sí, actualment totes les reunions de famílies es fan en format virtual. La virtualitat ens ha permès adaptar-nos més a les diferents realitats i disponibilitat de les famílies.

I ha sigut un dels punts que més ha millorat a les valoracions de famílies des que ho fem en aquest format.

En cas de no poder assistir virtualment a la reunió informativa, la presentació de la reunió serà enviada per correu electrònic i penjada a la web, a l’apartat de cada tanda. 

I en cas de dubte, podeu posar-vos en contacte directament amb els caps de tanda, a través del correu electrònic de la tanda que trobareu també a la web, a l’apartat de la tanda. 

Sobre les colònies

Si un infant té alguna intolerància, al·lèrgia o dieta especial cal especificar-ho a la fitxa d’inscripció per tal que es pugui fer un menú adaptat.

És importat que s’especifiqui bé quin tipus d’intolerància o al·lèrgia té per tal que l’equip de cuina adapti el menú només en aquella situació que s’especifiqui. I en cas que s’hagi de detallar alguna cosa molt concreta, es recomana escriure als caps de tanda a través del correu electrònic de la tanda que trobareu a l’apartat web.

El monitor/a de referència de l’infant és l’encarregat de donar els plats corresponents, tenint en compte les al·lèrgies i intoleràncies indicades.

No, les nostres colònies son un espai lliure de mòbils, de manera que demanem explícitament que els infants i joves que en tenen el deixin a casa. 

Les colònies son un espai de convivència amb el grup i creiem que un dels valors més importants del lleure és precisament aquesta desconnexió de l’exterior per connectar amb un mateix/a i els companys/es.

En cas que algun jove porti el mòbil, el primer dia l’equip de monitors/es els recolliran i guardaran per donar el dia de la tornada. Per aquest motiu, demanem la col·laboració de les famílies perquè d’entrada ja no el portin a l’activitat, per evitar possibles incidències.

Sí, durant les colònies l’equip de monitors/es anirà informant a les famílies enviant algunes fotos i explicacions del dia.

El canal de comunicació serà un canal de Telegram privat. L’enllaç del qual s’enviarà per correu electrònic uns dies abans a les famílies inscrites a cada tanda, i hauran d’entrar-hi per rebre la informació.

A més, en el cas de Pineta, hi ha la tradició que els infants escriguin postals a les seves famílies. Tot i que cal tenir present que sovint poden arribar un cop ja han tornat.

Cada tanda disposa d’un correu electrònic específic per tal que les famílies pugueu posar-vos en contacte amb els caps de tanda si necessiteu fer arribar alguna informació concreta abans de marxar de colònies. 

O bé si durant els dies de colònies també teniu alguna necessitat específica. 

En cas d’urgència, però, recomanem que truqueu al telèfon que habilitem durant aquells dies per emergències. Per tal que us puguem atendre de manera més ràpida, ja que els monitors/es no estan pendents del correu electrònic durant el dia.

Els monitors/es són conscients que marxar fora de casa suposa tot un repte per alguns infants. En alguns casos és la primera vegada que marxen tants dies i, per tant, la gestió emocional d’aquesta situació és una prioritat.

Els primers dies s’acompanya l’enyorament per tal que l’infant pugui expressar-se. En el cas que passat aquests dies inicials, els monitors/es detectin que l’infant ho està passant malament i no gaudeix de l’estada, es posaran en contacte amb la família per poder-ho treballar plegats. I, si es decideix així, poder venir a buscar l’infant a la casa de colònies.